Četiri razloga zašto biste trebali početi piti zeleni čaj

žena sa šalicom, zeleni čaj
Foto: Pixabay
Zeleni čaj je jedan od najljekovitijih napitaka, a s obzirom na to da spada među najmanje obrađivane čajeve, zadržava sve vrijedne sastojke

Možda ste jedna od onih osoba koje su ovisne o kavi i ne možete zamisliti početak dana bez tog crnog napitka, ali vrijeme je za promjenu navika.

Zeleni čaj, poput bijelog i crnog, nastao je od biljke Camellie sinensis, ali razlikuje se od ovih čajeva po načinu pripreme i obrade lišća. Ovaj čaj se ubrzo nakon branja, prema japanskoj tradiciji, obrađuje vodenom parom ili se prži u tavi kako bi se spriječile oksidativne promjene u lišću (kineska tradicija).

Zeleni čaj sadrži kofein, ksantanske alkaloide, katehine, askorbinsku kiselinu, vitamine B skupine, proteine, eterično ulje, klorofil, organske kiseline i aminokiseline od kojih se izdvaja teanin.

U nastavku vam donosimo samo nekoliko razloga zašto biste trebali početi piti zeleni čaj.

Ima antikancerogena svojstva

Zeleni čaj se najviše pije u Kini i Japanu, a upravo ondje je stopa kancerogenih oboljenja najniža. Znanstvenici su došli do zaključka da ovaj čaj pomaže u prevenciji raka pluća, mokraćnog mjehura, jednjaka, gušterače, želuca, jajnika, prostate i kože.

Potiče cirkulaciju i štiti zdravlje srca

Zeleni čaj potiče cirkulaciju krvi i umanjuje rizik od nastanka bolesti krvožilnog sustava. Brojnim istraživanjima pokazalo se kako ovaj čaj smanjuje rizik od nastanka srčanih bolesti, a njegovim svakodnevnim ispijanjem može se regulirati razina krvnog tlaka i smanjiti rizik od nastanka srčanog udara.

Smanjuje stres i popravlja koncentraciju

Zeleni čaj sadrži aminokiselinu L-teanin za koju je dokazano da ublažava anksioznost i tjeskobu. U sastavu ovog čaja nalazi se i kofein koji utječe na koncentraciju i pamćenje pa čaj, osim u prijepodnevnim satima, možete piti i u ranim poslijepodnevnim satima kada primijetite pad koncentracije i energije.

Kontrolira dijabetes i potiče mršavljenje

Znanstvenici iz Japana došli su do zaključka da ovaj čaj smanjuje rizik od nastanka dijabetesa tipa 2 i da može pomoći u kontroli razine šećera. Zeleni čaj je odličan izvor katehina koji potiču sagorijevanje masnoća pa se zbog toga preporučuje osobama koje žele smršaviti ili održati zdravu tjelesnu težinu.

Čaj će imati najbolji učinak ako ga pripremite tako da jednu čajnu žličicu prelijete s dva decilitra zakuhane vode. Potrebno ga je ostaviti između dvije do pet minuta i piti nezaslađenog jer inače nema toliko ljekoviti učinak.

Iako zeleni čaj ima brojne pozitivne učinke na naše zdravlje, on nije zamjena za lijekove i pretjerana konzumacija može dovesti do negativnih nuspojava. Pretjerana konzumacija zelenog čaja, osobito u kasnim popodnevnim satima, može dovesti do problema sa spavanjem, glavobolje, mučnine, vrtoglavice, aritmije ili problema s krvnim tlakom.