Iako su Facebook i Instagram već ranije zabranili oglašavanje duhanskih proizvoda, proizvođači e-cigareta su nastavili promociju svojih proizvoda preko influencera
Instagram je još u lipnju izmijenio svoja pravila koja robnim markama omogućuju da sponzorirani oglas influencera pretvore u objavu koja će se u njihovom feedu pojaviti s oznakom ‘plaćeno partnerstvo’, a sada su iz ove tvrtke u vlasništvu Facebooka uveli nove smjernice prema kojima influenceri više neće moći promovirati brendirane proizvode iz duhanske industrije.
Do objave novih smjernica došlo je isti dan kada je britanska agencija koja propisuje standarde oglašavanja nakon istraživanja zatražila da se s Instagrama uklone objave četiriju duhanskih tvrtki koje nelegalno promoviraju svoje proizvode na ovoj društvenoj mreži.
Ovo je ustvari prvi put da britanska agencija djeluje protiv promocije vapinga na Instagramu, a nove odluke su pozdravili protivnici e-cigareta. Oni su ukazali na to da je u posljednjih nekoliko mjeseci zabilježeno više od 40 smrtnih slučajeva vezanih uz vaping, koji se promovira kao zdravija alternativa cigaretama.
Čelnici Kampanje za djecu bez duhana, jedne od grupa koje su podnijele žalbu britanskoj agenciji, rekli su kako su nova rješenja ogroman korak naprijed, ali pozivaju na daljnju akciju te navode kako Facebook, Instagram i Twitter moraju hitno promijeniti politiku kako bi se spriječilo da duhanske kompanije koriste društvene medije za ‘oglašavanje svojih štetnih proizvoda mladima širom svijeta’.