Društvena mreža Tumblr

Tumblr, logo
commons.wikimedia.org

Tumblr jest upravo jedan od najpopularnijih “mrežnih mikrodnevnika” današnjice, osnovan 2007. godine čija popularnost raste velikom brzinom.

Općenito, ova stranica omogućuje svojim korisnicima dijeljenje slika, videozapisa, veza i drugih medijskih sadržaja na formatu bloga. Trenutačno broji preko 496 milijuna blogova.

Kako je sve krenulo?

Osnivač Tumblr-a, David Karp, imao je samo 17 godina kada ga je utemeljio. Ubrzo se seli u Tokijo gdje radi i pokušava širiti svoj biznis. Tumblr se umjereno razvijao u periodu od šest godina, no onda je u svibnju 2013. objavljeno da je Yahoo! (američko javno društvo) kupuje Tumblr za otpilike milijardu dolara.

„Obećavamo da nećemo pogriješiti.“ („We promise not to screw it up.“) , pisalo je u javnom izvješću izvršne direktorice Yahoo-a Marisse Mayer.

Što se tiče posjećenosti obiju strana – zasigurno nisu pogriješili. Broj korisnika Tumblr-a se u dvije godine skoro pa udvostručio, dok se promet Yahoo-u povećao za 50%.

Od 2019. nalazi se u vlasništu tvrtke Automattic Inc. (poznat po WordPress.com).

Glavne karakteristike

Korisnici mogu pratiti jedni druge, a pristupanje i objavljivanje sadržaja putem korisničke nadzorne ploče (dashboard).

Image: Tumblr Quietly Updates Dashboard | Originally posted … | Flickr
Photo: Flickr.com

Tumblr definira 8 vrsti postova: sliku, tekst, citat, audio sadržaj, video sadržaj, chat, poveznicu i odgovor.

Unatoč slabim mogućnostima promidžbe i dosega publike, Tumblr se prometnuo u popularnu patformu za online rasprave koje uključuju glazbu, filmove i TV emisije.

Slično Instagramu, Tumblr najviše privlači vizualno orijentirane brendove.

Edwin Wong of Yahoo sums up social networks in 4 words at … | Flickr
Photo: Flickr.com

Popularnost

Prema posljednjim istraživanjima, iako doživljava pad popularnosti, Tumblr još uvijek uvjerljivo nosi titulu jednu od najpopularnijih društvenih stranica među mlađim generacijama koje sada “stvaraju” slobodno vrijeme da bi ga mogle koristiti.