Od 17 brodova koliko je bilo u Uljanikovoj knjizi narudžbi, pet ih je već otkazano
Danko Končar i uprava Uljanika će ovaj tjedan u Ministarstvo gospodarstva donijeti prvi nacrt programa restrukturiranja brodogradilišta Uljanik na kojem zajedno rade dva tjedna, otkad je on odabran za strateškog partnera Uljanika.
O ponudi Danka Končara se zna vrlo malo, ali je otkrio da vlasnikom namjerava postati tek nakon što Europska komisija da zeleno svjetlo za provođenje restrukturiranja koje postaje sve kompliciranije jer kupci već otkazuju narudžbe Uljaniku. Od 17 brodova koliko je bilo u Uljanikovoj knjizi narudžbi, pet ih je već otkazano.
Končar objašnjava kako je njegova ponuda za dokapitalizaciju Uljanika već danima javni dokument objavljen od strane Ministarstva gospodarstva, kao i ostale dvije ponude. Skupština je kao minimalan prag za dokapitalizaciju postavila 182 milijuna, a najviše 302 milijuna kuna. Dakle, nema nejasnoća ni tajni, a prvi i najvažniji korak je restrukturiranje Uljanika koje, između ostalog, treba odobriti i Europska komisija.
Dokapitalizacija je korak koji slijedi tek nakon što restrukturiranje bude dovršeno, a odluku o dokapitalizaciji, odnosno o postotku vlasništva će biti moguće donijeti tek nakon što program restrukturiranja bude prihvaćen.
Gubici u Uljaniku nisu mali, ali tek treba utvrditi koliko će iznositi na kraju priče
Ponuda za strateško partnerstvo Kermas energije je odabrana kao najbolja od tri pristigle od strane Uljanik grupe, Uprave i Nadzornog odbora. Dio ljudi iz Kermasa je već započeo s radom, a postojeći kadrovi će također imati priliku za dokazivanje, otkriva Danko Končar za Poslovni dnevnik.
Podsjeća da Brodotrogir već tri godine ne prima nikakvu potporu od države, protiv uprave 3. maja je podnesena kaznena prijava DORH-u pa potporu države može očekivati samo Uljanik brodogradilište. Ističe da je državna pomoć bitna, ali to se prvenstveno odnosi na usporedbu sa škverovima u Kini i Južnoj Koreji gdje država prati brodogradnju, ali na način da škverovima pomaže s jamstvima kako bi mogli dobiti komercijalne kredite za gradnju brodova.
Nakon dubinskog snimanja u Uljaniku, utvrđeno je da ima gubitaka koji nisu mali, ali tek treba vidjeti koliko će oni iznositi na kraju priče. Končar na ideju Ivana Jakovčića da Uljanik postane centar projektiranja brodogradnje, a ne brodogradilište odgovara da Uljanik može biti i jedno i drugo, ali je prvenstveno brodogradilište i to mora i ostati.
Na pitanje hoće li prodati 3. maj i koliko on danas vrijedi, Končar odgovara da ljudi u Hrvatskoj uopće nisu svjesni vrijednosti 3. maja, jer je bez obzira na trenutačni iznos dugova potencijal tog brodogradilišta ogroman.