Čak 16 posto gostiju su smetale prometne gužve u turističkim mjestima, dok su neprimjereno odloženo smeće i neugodni mirisi razlog nezadovoljstva kod 13 posto naših gostiju, a jednako toliko ih je bilo nezadovoljno i gužvama na plažama
Prema relevantnim istraživanjima Instituta za turizam, postotak gostiju nezadovoljnih nekim od elemenata usluge u Hrvatskoj je u tri godine porastao za čak osam posto pa je tako čak 36 posto gostiju tijekom njihovog odmora u Hrvatskoj nešto jako zasmetalo, dok 64 posto gostiju baš ništa nije smetalo.
S obzirom na to da je postotak apsolutno zadovoljnih posjetitelja Hrvatske u 2014. godini iznosio 72 posto, jasno je da trebamo preispitati kvalitetu usluge jer podaci pokazuju da je godišnje u Hrvatskoj čak šest milijuna turista bilo nezadovoljno s nečim, odnosno svakom trećem gostu je nešto smetalo, imao je neugodnosti i bio nezadovoljan.
Čak 16 posto gostiju su smetale prometne gužve u turističkim mjestima, dok su neprimjereno odloženo smeće i neugodni mirisi koje ono izaziva bili razlog nezadovoljstva kod 13 posto naših gostiju, a jednako toliko ih je bilo nezadovoljno i gužvama na plažama.
Sigurno će se naći i oni koji će reći da gosti ne moraju biti zadovoljni s apsolutno svime i da ne treba gledati svaki detalj, ali treba istaknuti da upravo ti loše ocijenjeni elementi oblikuju našu turističku ponudu.
Najveći problemi su promet i smeće
Ako se uzme u obzir da 85 posto turista na odmor u Hrvatsku dolazi cestovnim prijevozom, a prometne gužve su na prvom mjestu stvari kojima nisu zadovoljni, ovakve opaske imaju sasvim drugačiju težinu. Ni turistička mjesta nisu infrastrukturno dorasla velikom lokalnom prometu pa nastaje nezadovoljstvo izazvano prometnim zastojima u gradovima i na prilazima turističkim mjestima, te nedostatkom parkinga.
Također, gostima je i dalje glavni razlog dolaska u Hrvatsku odmor, opuštanje i uživanje u čistom okolišu i prirodnim ljepotama, ali se onda postavlja pitanje kako u te motive dolaska ukomponirati rastuće nezadovoljstvo gostiju smećem i smradom koje se iz njega širi.
Zrinka Marušić iz Instituta za turizam, jedna od autorica istraživanja zadovoljstva gostiju našom turističkom ponudom i uslugom ističe da su anketirani gosti zadovoljni većinom elemenata ponude i usluge koja im se nudi u našoj zemlji te da zadovoljstvo gostiju, ukupno gledano, raste. Međutim, raste i broj gostiju kojima sve više smetaju određene stvari i imaju neka neugodna iskustva.
“Treba uzeti u obzir i činjenicu da nam dolaze sve zahtjevniji gosti, koji su izbirljiviji i kritičniji prema našoj ponudi, a uz to ih je i značajno više posljednjih godina, pa su sve to razlozi zbog kojih raste i broj elemenata koji im smetaju dok se odmaraju u Hrvatskoj”, dodaje Marušić.
Elementi koji su dobili najbolje ocjene su ljepota prirode i krajolika, osobna sigurnost, ljubaznost osoblja u smještajnom objektu, ugođaj i pogodnost za provođenje obiteljskog odmora, dok su gosti bili manje zadovoljni gastronomskom ponudom, gostoljubivošću, bogatstvom sportskih sadržaja, kulturnih manifestacija, vrijednošću za novac i mogućnosti za kupnju, a najmanje su zadovoljni programima i osmišljavanjem slobodnog vremena kada pada kiša.
Izvor: Slobodna Dalmacija