Što se krije iz HNS-ove prodaje prava na prijenos?

Klubovi diljem svijeta slave kada s igračima postignu dogovor o smanjenju plaća zbog sveopće paralize svijeta. Istovremeno, Hrvatski nogometni savez je baš u jeku pandemije krenuo u prodaju prava na prijenos utakmica HNL-a. I dok se mnogi krste i lijevom i desnom rukom na ovaj potez, izvršni direktor HNS-a Marijan Kustić ističe kako je vrijeme idealno.

Nedavno je vlasnik prljavobogatog PSG-a najavio da će se morati financijski presložiti kako bi zadržali klub na postojećoj razini. Barcelona namjerava prodati ime svojeg stadiona kako bi namaknula novac za opstanak u visinama. Klubovi diljem svijeta slave kada s igračima postignu dogovor o smanjenju plaća zbog sveopće paralize svijeta.

Istovremeno, Hrvatski nogometni savez je baš u jeku pandemije krenuo u prodaju prava na prijenos utakmica HNL-a. I dok se mnogi krste i lijevom i desnom rukom na ovaj potez, izvršni direktor HNS-a Marijan Kustić ističe kako je vrijeme idealno. Treba, kaže, iskoristiti činjenicu da nam je reprezentacija trenutačno hit u svijetu kao svjetski doprvak, a i tko zna kako će liga izgledati najesen i kada će pandemija završiti. Zato se već sada prikupljaju ponude za ugovor koji bi krenuo 2022. i trajao sedam godina, s opcijom produljenja do 2032.!

Vatreni su uvijek tražena roba

A zašto se mnogi čude ovom potezu? Pa tko prodaje prava za nešto što je navodno vrlo atraktivno u jeku ikakve krize? Razriješimo prvo ovu usputnu bljuzgotinu o trenutačnoj atraktivnosti Vatrenih, koja je jedan od “jakih” argumenata da se HNL nekom “utopi” baš sada za sljedećih deset godina. Vatreni su, s povremenim oscilacijama, hit u svijetu praktički otkad postoje. Od Eura ´96. i Francuske ´98., preko Bilićeva mandata pa do danas imali smo lošijih rezultata i smjena generacija, ali naša reprezentacija je uvijek bila atraktivna i zanimljiva i slijedom toga su naši nogometaši uvijek tražena roba na Starom kontinentu.

Onaj glavni motiv za ovu brže-bolje prodaju prava krije se u revitaliziranoj ideji o oživljavanju Udruge prvoligaša kroz koju bi si klubovi pokušali uprihoditi više novca nego su dosad dobivali kroz marketing i TV-prava. Jer, od postojećih prava klubovi su dijelili po sezoni smiješnih 12-ak milijuna kuna. Jedna je to od temeljnih stvari koju bi prvoligaši artikulirali kroz udruženo nastupanje. Naravno, time bi HNS izgubio novčani, a time i skoro čitav utjecaj na prvoligaški nogomet. Ekipi iz Saveza Udruga prvoligaša nikako nije želja jer ne žele još jedna (druga) usta za svojim stolom.

Lokomotiva traži Udrugu prvoligaša

U ožujku je ideja “s juga” o osnivanju Udruge prvoligaša glatko odbijena. Hajduk je dobio samo podršku Slaven Belupa, a u HNS-u su se samo šeretski nasmijali na novi neuspjeh. Ali nedavno se dogodio golem prevrat, skoro pa autogol. Lokomotiva, klub održan u prvoligaškim vodama isključivo haenelovsko-dinamovskom računicom, izrazio je želju da se opet osnuje Udruga prvoligaša.

E, sada se, dakle, već skuplja kritična masa koja bi mogla osnovati tu udrugu i HNS-u do daljnjega izbiti novac i utjecaj u prvoligaškim vodama hrvatskog nogometa. To se ne smije dogoditi. Zato, izbij glavni adut za osnivanje udruge, prodaj nekomu prava na prijenos za sljedećih deset i više godina i ušutkaj bazu koja ti u konačnici daje posao i smisao postojanja.