Iz F1 nas uvjeravaju da su nekim novim regulativama i propisima vezanim za bolide i snagu motora napravili sve kako bi novu sezonu učinili što zanimljivijom. Bez obzira na takve najave, izvjesno je da se omjer snaga ne bi trebao bitno mijenjati. Mercedes i Hamilton ostaju glavni favoriti.
Za manje od mjesec dana počinje nova sezona Formule 1. Posljednjih sezona javnost je prečesto ostajala razočarana dosadnošću utrka i izvjesnošću rezultata. Glavni razlog tomu bila je nevjerojatna nadmoć Mercedesa, Ferraria i Red Bulla u odnosu na ostale bolide. Ta se je nadmoć prvenstveno očitovala snagom motora.
Motori tih ekipa, a posebice Mercedesa, jednostavno su im omogućavali da budu brži od ostalih. Iako je sve to bilo u skladu s regulativama F1, izvjesno je bilo da se neke stvari moraju mijenjati te da se uvjeti moraju barem donekle izjednačiti za sve vozače kako bi i vozačke karakteristike i talent mogli doći do izražaja, a ne samo snaga bolida.
Može li se prekinuti Mercedesova i Hamiltonova dominacija?
Iz F1 nas uvjeravaju da su nekim novim regulativama i propisima vezanim za bolide i snagu motora napravili sve kako bi novu sezonu učinili što zanimljivijom. Bez obzira na takve najave, izvjesno je da se omjer snaga ne bi trebao bitno mijenjati. Mercedes i Hamilton ostaju glavni favoriti. Mercedes će loviti 6. uzastopni konstruktorski naslov, a Lewis Hamilton 5. naslov iz zadnjih 6 sezona. Jedino mu je 2016. momčadski kolega Nico Rosberg uspio „oteti“ titulu.
Teško je reći može li im netko pomrstiti račune. Ferrarri je opasan, ali dojma smo da se Vettel nikako nije uspio do kraja priviknuti na Ferrarijev bolid. Upravo bi stoga Red Bull s Maxom Verstappenom mogao biti prvi konkurent Mercedesu i Hamiltonu. Za ovog mladog (21) Nizozemca rođenog u Belgiji mnogi tvrde da je jedan od najtalentiranijih vozača u posljednjih desetak godina i ako je Red Bull malo poradio na brzini koju bolid postiže na ravnijim dijelovima staza, u Mercedesu bi mogli biti dosta zabrinuti.
Puno „rošada“ u vozačkim postavima ekipa
Interesantno je bilo pratiti uoči početka ove sezone s kakvim će vozačkim postavama konstruktorske ekipe krenuti u bitku za naslov. Velika većina odluka donesena je već tijekom protekle sezone. Mercedes je razmišljao kratko o promjeni 2. vozača, ali Hamilton se tome usprotivio tako da je „poslušni“ Finac Valtteri Bottas i dalje onaj koji Hamiltonu čuva leđa. Ferrari je odlučio pomladiti ekipu te je legendarnog Räikkönena, koji će ovu sezonu voziti za Alfa Romeo, zamijenio mladim (21) i talentiranim Charlesom Leclercom iz Monaca koji je prošle sezone izvlačio maksimum iz lošeg bolida Saubera. Jedinica i dalje pripada Nijemcu Sebastianu Vettelu, četverostrukom osvajaču naslova pobjednika F1, ali za Red Bull.
Red Bull je također napravio promjenu. Maxa Verstappena je promovirao u 1. vozača, a broj 2 će im biti Francuz Pierre Gasly koji je prošle sezone u momčadi Torro Rossa ostvario nekoliko zapaženih rezultata. Vrijedi još istaknuti momčad Renaulta koja je ove sezone jača za Daniela Ricciarda, prošlosezonskog pobjednika utrke u Monte Carlu i „jedinice“ Red Bulla. Uz njega, za Renault će voziti i Nico Hulkenberg. Bez obzira što, dugoročno gledano, ne bi trebali zaprijetiti najjačima (Mercedes, Ferrari, Red Bull), za očekivati je da bi im više od jedanput mogli pomrstiti račune.
Ponovno ćemo gladati bolid Alfe Romeo
Jedna od posljednjih vijesti uoči početka sezone je bila da se vraća momčad Alfe Romeo. Do sada je to bila zajednička momčad Saubera i Alfe Romeo, ali ove sezone se gigant talijanske autoindustrije odlučio za samostalan nastup. Riječ je o momčadi koja je dugo vremena i nastupala samostalno, ali su se onda posljednjih godina odlučili za svojevrsna partnerstva. U vitrinama Alfe su i dvije konsktruktorske titule i to iz prve dvije sezone F1 ikada (1950. i 1951. godine). Njihove će boje braniti Finac Kimi Räikkönen i Talijan Antonio Giovinazzi.
Sezona koja nas očekuje mogla bi biti dosta uzbudljiva, ali ne očekujte previše. „Veliki dečki“ će i dalje dominirati i „malima“ ostavljati samo mrvice. U F1, možda i više negoli u drugim sportovima, vrijedi ona poslovica: tko jači, taj tlači. Ako Max Verstappen „poradi malo na svojoj glavi“ i pronađe konstantu te prestane izletati prečesto, a Sebastian Vettel se napokon u potpunosti pronađe u Ferrarievom bolidu, mogli bismo imati zanimljivu sezonu, ali Britanac Hamilton i u ovu sezonu ulazi kao „prvi pick“.