Iz Jaguar Land Rovera poručili su da stoje uz svoje tvornice u Velikoj Britaniji, u koje su od 2010. godine uložili više od 4 milijarde funti. Ipak, ako dogovor za Brexit ispadne nepovoljan, to bi ih moglo koštati 1,2 milijarde funti godišnje i prisiliti ih da prebace proizvodnju u neku drugu državu
Oko tisuću radnika u Jaguarovoj tvornici u Birminghamu će od listopada do Božića raditi samo tri dana tjedno umjesto dosadašnjih pet.
Iz Jaguar Land Rovera kažu da je u pitanju “privremena prilagodba na novi raspored u proizvodnji”, piše BBC News. Promjena će utjecati na polovicu ukupne radne snage u tvornici, ali će radnici navodno ostati na punoj plaći.
Ovaj potez velike britanske kompanije znači da će usporiti proizvodnju automobila, čiji velik dio inače ima pogon na dizelsko gorivo. Prodaja dizelaša je u zadnje vrijeme značajno pala jer su kupci počeli propitivati utjecaj takvih automobila na okoliš.
Iz Jaguar Land Rovera poručili su da stoje uz svoje tvornice u Velikoj Britaniji, u koje su “od 2010. godine uložili više od 4 milijarde funti kako bi osigurali da tehnologije za proizvodnju i u budućnosti mogu proizvoditi nove modele”.
Protivnici Therese May za ovakav su razvoj događaja već okrivili Brexit, tvrdeći da su klimavi pregovori oko izlaska iz EU izazvali nesigurnost u britanskoj automobilskoj industriji. Iz Jaguar Land Rovera su još u srpnju istaknuli da bi ‘loš’ dogovor za izlazak u njihovom slučaju mogao rezultirati gubitkom 1,2 milijarde funti godišnje.
U prošlih pet godina u svoje su poslovanje u Ujedinjenom Kraljevstvu uložili oko 50 milijardi funti, a u sljedećih pet planiraju uložiti još 80 milijardi. Ako dogovor za Brexit ispadne nepovoljan, kompanija bi bila prisiljena otpustiti radnike, zatvoriti tvornice i prebaciti proizvodnju u neku drugu državu. Iako je vlasnik Jaguar Land Rovera indijski Tata Motors, kompanija je, prema riječima izvršnog direktora Ralfa Spetha, “srcem i dušom britanska”.
JLR zapošljava 40.000 radnika, a indirektno još 260.000 ljudi koji rade u njihovim lancima opskrbe. Prošle godine, proizveli su više od 600.000 automobila, pri čemu je petina tog broja prodana u srednjoj Europi.