Stižu nam turistički koridori i Covid putovnice

turistički promet, ministarstvo turizma, Gari Capelli, turistička noćenja
Wikimedia Commons

Turistički koridori i Covid-19 putovnice termini su koji će nam, čini se, vrlo brzo postati svakodnevnica isto kao što nam se, semantički potpuno pogrešno, ukorijenio izraz socijalna distanca.

Danas se, naime ministar turizma Gari Cappelli videokonferencijom „sastao” s kolegama ostalih država-članica Europske unije na temu utjecaja pandemije na turizam. Zaključak sastanka je da se mora pronaći zajednički izlaz iz krize, a ministri ga vide kroz stvaranje protokola putovanja te izradu zajedničkog dokumenta – „putovnice Covid-19”, koji bi vrijedio za sve EU zemlje pri dolasku i odlasku turista.

Kako bi to točno funkcioniralo nije posve jasno, ideja je tek u razradi, ali cilj je maksimalno otvoriti granice koristeći sve vrste prijevoza. Cappelli do kraja svibnja očekuje bilateralne sporazume s pojedinim zemljama (Njemačka, Češka, Slovačka…), ali naglašava da će ključnu riječ imati epidemiolozi.

U trenutku kada se dobar dio Europske unije našao na koljenima zbog potpune blokade gospodarstva, turizam se promeće u jednu od temeljnih ideja kojima europski čelnici žele pokrenuti stvari. “Jedinstveni je stav svih zemalja da će turizam morati imati jedan veliki iskorak u tom proračunu, za razliku od onog što se planiralo”, kaže Cappelli.

Oživljavanje sofijske ideje o posebnom fondu za turizam

Izgledno je da će zaživjeti i ideja iz Sofije iz 2018. o osnivanju posebnog fonda za turizam, tada s idejom da se nekoj zemlji pomogne prevladati određenu krizu, poput izbjegličke, ali sada bi taj fond mogao dobiti šire i jasnije obrise i u sebe obuhvatiti više europskih zemalja. Podrška već postoji i može se očekivati snažan europski vjetar u turistička jedra. Rast će tako i udio turizma u BDP-u Europske unije, sada je na 10 posto i zapošljava 12 posto zaposlenih, a potrošnja mu generira više od 400 milijarda eura prihoda.

Cappelli je u Nacionalnoj i sveučilišnoj knjižnici nakon videokonferencije kazao i da je Hrvatska turistička zajednica izradila marketinški program za privlačenje i zadržavanje domaćih turista, uključujući i “Cro karticu”. “Itekako se pokušava pronaći što više modela za zadržavanje svih onih koji bi mogli nešto trošiti, da ostanu u Hrvatskoj i da koriste naše blagodati i modele”, kaže Cappelli, dodajući da od ukupne potrošnje u turizmu oko 13 posto otpada na domaće turiste.