Raspored posluživanja jela i osvjetljenje u zrakoplovu bili su posebno prilagođeni kako bi se putnici nakon slijetanja što lakše prilagodili lokalnom vremenu u Sydneyu
Vodeći australski avioprijevoznik Qantas izveo je polovicom studenog probni 19-satni let od Londona do Sydneya, a predsjednik uprave ove avioprijevozničke tvrtke, Alan Joyce, nazvao je ovaj pothvat dostizanjem “krajnje granice u zrakoplovstvu” te krajem “tiranije udaljenosti i izazova geografske izoliranosti Australije od ostatka svijeta”.
Mjesec dana ranije letjelo se od New Yorka do Sydneya pa je ovo putovanje dugo 17.800 kilometara zapravo drugi po redu najdulji let koji je Qantas obavio u okviru znanstvenog istraživanja naziva “Project Sunrise”.
Ovim znanstvenim istraživanjem nastoji se otkriti kako bi se mogao smanjiti utjecaj promjene vremenskih zona na putnike i proučiti mogućnosti poboljšavanja zdravlja posade.
Qantas je ovu liniju uveo još 1947. godine
Međutim, ovo nije bio prvi put u povijesti da je jedan komercijalni zrakoplov letio na ruti London – Sydney. Qantas je još 1989. godine s Boeingom 747-400 letio ovom rutom, ali za to je bilo potrebno više od 20 sati. Ta je linija uvedena još i ranije, točnije 1947. godine, ali tada je za prelazak ove udaljenosti bilo potrebno pet dana i bilo je uključeno šest dodatnih slijetanja.
Za potrebe ovog probnog leta iz Londona korišten je novi Boeing 787-9 Dreamliner, a kako bi se mogla ukrcati maksimalna količina goriva, tako da se let ne prekida slijetanjima zbog točenja, ograničili su broj putnika i prtljage.
Na let su se ukrcala 52 putnika – zaposlenici Qantasa, znanstvenici, medicinski istraživači i novinari, a zrakoplov opskrbljen sa 100 tona goriva uzletio je nešto nakon šest sati ujutro.
Svi putnici bili su smješteni u poslovnoj klasi, u prednjem dijelu zrakoplova, a njihova je prtljaga bila strateški raspoređena u stražnjem dijelu. Zrakoplovom je upravljala Helen Trennery, pilotkinja koja za Qantas radi više od 30 godina i jedna od prvih žena na toj poziciju u ovoj australskoj zrakoplovnoj kompaniji.
Let je trajao 19 sati i 19 minuta
Raspored posluživanja jela i osvjetljenje u zrakoplovu bili su posebno prilagođeni kako bi se putnici nakon slijetanja što lakše prilagodili lokalnom vremenu u Sydneyu. Kako bi se oponašalo svitanje dana, svjetla u kabini postupno su se mijenjala iz tamno narančaste u blijedo ružičastu, a na koncu u bijelu.
Zrakoplov koji je s londonskog Heathrowa poletio četvrtkom ujutro sletio je na Kingsford Smith u Sydneyu u petak u podne, a u trenutku slijetanja imao je dovoljno goriva za još sat i 45 minuta leta.
Podaci koje su znanstvenici zabilježili o stanju posade i putnika na ovom letu bit će dodatno analizirani. Ako se pokaže da ovakav način putovanja ne utječe značajno na zdravlje, Qantas će do 2023. godine uvesti nekoliko stalnih linija s neprekidnim letovima koji će povezivati London i New York s Brisbaneom, Sydneyem i Melbourneom.