Muzej automobila Ferdinand Budicki preselio u Westgate u Zagrebu

Muzej automobila Ferdinand Budicki / Facebook
Nakon deložacije iz bivšeg prostora na Zavrtnici, fundus muzeja automobila seli se na nove lokacije u Zagrebu i Skradinu

Muzej automobila Ferdinand Budicki u siječnju je deložiran iz sjedišta na Zavrtnici u Zagrebu zbog duga za uporabu gradskog prostora, blokade računa i ovrhe. Iako je Muzeju bilo naloženo da mora iseliti iz prostora do 27. veljače, komunalni redari počeli su uklanjati reklame i vizuale još početkom godine, prenio je tada Jutarnji.

“Muzej Ferdinand Budicki ide dalje”, izjavio je tom prilikom zagrebački gradonačelnik Milan Bandić, dodavši da će se problem smještaja poznatog muzeja automobila “pozitivno riješiti u naredna dva mjeseca”.

Peripetije oko jednog od najatraktivnijih muzeja u metropoli traju već godinama, na nezadovoljstvo vodstva Muzeja i šire javnosti. Već pri ulasku u bivši prostor 2012. godine, natovareni su im dugovi prethodnih korisnika prostora, a kasnije i ukinuta financijska potpora od strane Grada. Muzej je jedina inicijativa u Hrvatskoj koja je publici predstavila kolekciju autentičnih povijesnih automobila u tom broju, zajedno s memorabilijom i originalnim artefaktima vezanim uz razvoj automobilizma u Hrvatskoj. A ipak, institucionalna podrška uporno izostaje.

Problem smještaja

Milan Bandić je u siječnju najavio da će Muzej ostati u istom prostoru ili se preseliti na drugu lokaciju, ali da “neće biti privatiziran te neodgovorno i nedovoljno vođen”. Time je aludirao na voditelja Muzeja Valentina Valjka, koji je u više navrata isticao da je izvor problema zapravo u atraktivnoj lokaciji prostora u kojoj mnoge strane vide interes za sebe.

Gradonačelnik je u srpnju prošle godine javno nazvao voditelja neodgovornim, iako je u to vrijeme Muzej bio pod blokadom, a svejedno primao brojne školske grupe, građane i turiste. Komentirajući Bandićevu izjavu da će se Grad pobrinuti za Muzej i predati ga na upravljanje stručnoj i kompetentnoj osobi, Valjak je rekao: “Takve formulacije mi nisu ni najmanje jasne. U pitanju je gradski prostor, da, ali koristili smo ga mi, privatna udruga, i ono što je u njemu, fundus od preko 30 milijuna kuna, ide s nama. Tako da ne znam na što se odnosi taj dio gradonačelnikove priče.”

Kako se ispostavilo, problem smještaja popularnog Muzeja zbilja je riješen u najavljena dva mjeseca, ali ne uz pomoć Grada. Iako je Valjak donedavno najavljivao mogućnost selidbe na Velesajam, postav Muzeja automobila u proteklih nekoliko dana preseljen je na dvije lokacije: jedan dio kolekcije uselio je u trgovački centar Westgate, a drugi je poslan u Skradin gdje se otvara nova podružnica.

‘Cilj je ponuditi još više vrijednosti i sadržaja za posjetitelje, ali i revitalizirati i dalje premalo poznati dio nacionalne povijesti te pružiti uvid u razdoblje začetaka automobilizma’, najavili su iz Westgatea.

Ekipa iz Muzeja tijekom proteklog tjedna preselila je automobile i ostatak fundusa u Westgate i u Skradin, u rekordnom roku od tri dana. Novi prostori se užurbano pripremaju za otvorenje 9. ožujka, a podružnica u Skradinu otvara se u svibnju ove godine. Iako je saga oko prostora na Zavrtnici vodstvu Muzeja zasigurno ostavila gorak okus u ustima, na koncu je samo jedno bitno: ovaj iznimno vrijedan kulturni sadržaj i dalje će biti dostupan javnosti u punom sjaju.

Fotografije su preuzete s Facebook stranice Muzeja automobila Ferdinand Budicki.