Plaće kasne, ali je obećano da će biti isplaćene do 20. kolovoza – ako se to ne dogodi slijedi mirenje i štrajk
Prema kolektivnom ugovoru, plaća za oko 800 radnika Brodotrogira je trebala biti isplaćena do 15. kolovoza, ali to još nije učinjeno. Iz sindikata ovog škvera su uvjereni da će plaća biti isplaćena ovaj tjedan jer ovo nije prvi put da se kasni s isplatom.
Glavni sindikalni povjerenik u Brodotrogiru Andro Belas je potvrdio da plaća kasni, ali da je obećano da će biti isplaćena do 20. kolovoza, a ako se to ne dogodi slijedi mirenje i štrajk. U Sindikatu su optimistični jer je Uprava i do sada poštovala krajnje rokove.
Nedostatak novca muči i pulsko brodogradilište Uljanik koje je, kao i Brodotrogir, u vlasništvu poduzetnika Danka Končara. Nakon njegovog propalog pokušaja da preko HBOR-a dođe do novca za isplatu plaća radnicima, sindikati pripremaju štrajk, a uprava tvrtke pokušava smiriti stvari umirujućim priopćenjima.
Sindikati koji zastupaju 4400 radnika su nakon što plaća nije isplaćena do 15. kolovoza pokrenuli petodnevni proces mirenja koji završava u srijedu, a ako plaće do tada ne budu isplaćene kreće opći štrajk.
Predstavnik sindikata metalaca u Uljaniku Đino Šverko je rekao da se nadaju da će plaće biti brže od štrajka te da se prema posljednjim informacijama koje imaju u Ministarstvu gospodarstva pokušava pronaći rješenje za plaće radnika.
Brodotrogir i Uljanik je prije pet godina preuzeo Danko Končar, a iako je proces restrukturiranja u trogirskom brodogradilištu završio, i dalje postoje problemi s pronalaskom kapitala. Projekti koji se planiraju stoje jer nema dovoljno unosnih poslova koji bi donosili prihode.
Za isplatu plaća radnicima Brodotrogira mjesečno potrebno nešto manje od 10 milijuna kuna
Glavni sindikalist Belas navodi kako je Brodotrogir prošle godine iskazao manju dobit, a od početka ove godine imaju lošu likvidnost – dobavljači i kooperanti se ne plaćaju na vrijeme, plaće kasne, stimulativni dio plaće je smanjen, nisu ispoštovana materijalna prava iz kolektivnog ugovora te se najavljuju otkazi uz otpremnine ili premještaji u druga brodogradilišta.
“Ne možemo biti zadovoljni, ali trudimo se da nekako zajednički pokušamo to riješiti. I Uprava i radnici moraju biti posvećeni cilju da nastavimo proizvoditi brodove, jer jedni bez drugih ne možemo. Bit će očito vruća jesen, a hoće li se situacija zaoštravati, ovisit će o tome hoće li se plaće isplaćivati na vrijeme. Nadam se da će se ugovaranjem novih poslova, kada se stabilizira tržište i kada se uspiju naplatiti potraživanja, situacija poboljšati”, rekao je Andro Belas.
Ivana Mitar iz Odnosa s javnošću Brodotrogira je poručila da je do kraćeg kašnjenja plaća došlo zbog činjenice da naručitelj nedavno isporučenog broda nije na vrijeme platio obveze prema Brodotrogiru, ali da će Uprava pronaći rješenje u najkraćem roku.
Za isplatu plaća radnicima Brodotrogira je mjesečno potrebno nešto manje od 10 milijuna kuna, a država je nakon ulaska Danka Končara u Brodotrogir isplatila 380 milijuna kuna potpore. Međutim, prema pravilima Europske komisije ne smije davati nove subvencije u narednih deset godina.
Osim Brodotrogira, proces restrukturiranja su ove godine završili i Brodosplit i 3. maj pa ni oni u sljedećih deset godina ne smiju primati izravnu pomoć od države.
Hrvatska je prema izračunu Instituta za javne financije od 1992. do 2015. godine potrošila oko 30 milijardi kuna na restrukturiranje i sanaciju brodogradilišta, od toga najviše na spašavanje Brodosplita (oko 11 milijardi kuna), zatim slijede 3. maj s 8,5 milijardi, Uljanik s 4,4 milijarde, Brodotrogir s 4,3 milijarde i Kraljevica s 1,9 milijardi kuna.
Izvor: Tportal