Pelješki most – kineska karta za ulaz na europsko tržište

Pelješki most

Ovih dana službeno je započeta gradnja Pelješkog mosta. Kapitalan projekt vrijedan pola milijarde eura od iznimnog je značaja ne samo za kineski konzorcij nego i za samu Kinu. Zemlja koja je u proteklih desetak godina uložila preko 300 milijardi dolara u projekte na europskom kontinentu po prvi puta je pobjedila na natječaju projekta Europske unije i samim time napravila ogroman korak u smjeru povećanja već visokih ulaganja.

Kinezi grade Pelješki most

Kineski konzorcij China Road and Bridge Corporation pobijedio je na natječaju za gradnju Pelješkog mosta, pobijedivši austrijski Strabag i talijanski Astaldi. Osim iznimne važnosti projekta za Hrvatsku i njeno konačno objedinjavanje cijelog teritorija, ovo je prva kineska pobjeda na natječaju EU čime će po prvi puta jedan projekt EU u potpunosti izvoditi kineska tvrtka.

Obnova puta Svile – rast kineske dominacije na svjetskim tržištima

Kako smo već naveli, Kina je u proteklih desetak godina ka otvaranju prema kineskom kapitalu. Samim time, uspjeh kineskog konzorcija na europskom natječaju postaje još važniji. Stoljetna trgovinska povezanost Europe i Azije, Kine i zemalja Starog kontinenta nastavlja se u dvadeset i prvom stoljeću, no po prvi puta u toj trgovinskoj povijesti Kina izranja kao dominantan partner u trgovinskoj razmjeni. Željeznice, tvornice, kapitalna ulaganja na Balkanu i Istočnoj Europi svakako govore u prilog gore navedenoj dominaciji.

Što od toga može dobiti Hrvatska?

Iako je u EU i samim time podvrgnuta zajedničkim ekonomskim politikama koje dosad nisu bile otvorene prema kineskom kapitalu, Hrvatska bi na primjeru Pelješkog mosta, ali i dosadašnjih kineskih ulaganja u Mađarskoj i Srbiji trebala iskoristiti svoj geopolitički položaj i maksimalno iskoristiti kineske investicije koje će zasigurno u budućnosti bilježiti značajno povećanje.