Ovih dana službeno je započeta gradnja Pelješkog mosta. Kapitalan projekt vrijedan pola milijarde eura od iznimnog je značaja ne samo za kineski konzorcij nego i za samu Kinu. Zemlja koja je u proteklih desetak godina uložila preko 300 milijardi dolara u projekte na europskom kontinentu po prvi puta je pobjedila na natječaju projekta Europske unije i samim time napravila ogroman korak u smjeru povećanja već visokih ulaganja.
Kinezi grade Pelješki most
Kineski konzorcij China Road and Bridge Corporation pobijedio je na natječaju za gradnju Pelješkog mosta, pobijedivši austrijski Strabag i talijanski Astaldi. Osim iznimne važnosti projekta za Hrvatsku i njeno konačno objedinjavanje cijelog teritorija, ovo je prva kineska pobjeda na natječaju EU čime će po prvi puta jedan projekt EU u potpunosti izvoditi kineska tvrtka.
Obnova puta Svile – rast kineske dominacije na svjetskim tržištima
Kako smo već naveli, Kina je u proteklih desetak godina ka otvaranju prema kineskom kapitalu. Samim time, uspjeh kineskog konzorcija na europskom natječaju postaje još važniji. Stoljetna trgovinska povezanost Europe i Azije, Kine i zemalja Starog kontinenta nastavlja se u dvadeset i prvom stoljeću, no po prvi puta u toj trgovinskoj povijesti Kina izranja kao dominantan partner u trgovinskoj razmjeni. Željeznice, tvornice, kapitalna ulaganja na Balkanu i Istočnoj Europi svakako govore u prilog gore navedenoj dominaciji.
Što od toga može dobiti Hrvatska?
Iako je u EU i samim time podvrgnuta zajedničkim ekonomskim politikama koje dosad nisu bile otvorene prema kineskom kapitalu, Hrvatska bi na primjeru Pelješkog mosta, ali i dosadašnjih kineskih ulaganja u Mađarskoj i Srbiji trebala iskoristiti svoj geopolitički položaj i maksimalno iskoristiti kineske investicije koje će zasigurno u budućnosti bilježiti značajno povećanje.