Više od 50% ispitanika u Hrvatskoj zabrinuto je za privatnost na internetu
Ekonomski institut iz Zagreba četiri je godine provodio istraživanje o pitanju privatnosti na internetu i navikama korisnika. Desetak dana prije no što će na snagu stupiti nova EU regulativa za zaštitu osobnih podataka (General Data Protection Regulation), rezultati istraživanja pokazali su da bi regulativa mogla biti pokretač novih poslovnih prilika.
Jelena Budak iz Ekonomskog instituta, voditelja projekta Extended Model of Online Privacy Concern – Pricon, pojasnila je da je u Hrvatskoj prisutan fenomen kojeg su nazvali ‘račun privatnosti’. Korisnici u Hrvatskoj spremni su odreći se dijela svoje privatnosti na internetu kako bi dobili određene pogodnosti, a to u suštini predstavlja dobru poslovnu priliku.
Pricon istraživanje je pokazalo da je 68 posto ispitanika u zadnje vrijeme kupovalo online, ali samo 0,18 puta mjesečno u prosjeku. Kako je kazala Budak, kad se rezultati usporede s analizama provedenim u SAD-u, vidljivo je da je raširenost online trgovine u Hrvatskoj daleko manja. Kao uzrok Budak navodi nepovjerenje u sustav i njegove entitete.
“Ljudi kod nas ne vjeruju sustavu. Nisko je povjerenje u institucije, a posebno je začuđujuće da smatraju da ih država i zakoni neće zaštititi. To isto smatraju i za kompanije”, kaže Budak. Za sigurnost posebno strahuju slabije obrazovani te stariji građani, oni s višim tehničkim znanjima i oni koji su bili žrtve cyber-kriminala. Nešto više od polovice ukupnog broja ispitanika izjasnilo se kao zabrinuto za privatnost.
Prema Budak, ovakvo stanje otvara značajan prostor za poslovni uspjeh onim tvrtkama u Hrvatskoj koje ostvare uspješnu komunikaciju s korisnicima i steknu povjerenje građana.