Na području Europe takve sadržaje imaju škverovi u Ujedinjenom Kraljevstvu, Danskoj, Finskoj, Njemačkoj, Francuskoj, Italiji, Španjolskoj i Rumunjskoj
U splitskom škveru je završena početna faza projekta izgradnje dvaju čvrstih suhih dokova, prvih takvih na Jadranu, zahvaljujući kojima bi se pojednostavila i ubrzala gradnja brodova i povećala konkurentnost. Dovršeno je ispitivanje terena bušotinama dubine tridesetak metara.
Kod suhog doka nije potrebno izvoditi pripreme za porinuće niti obavljati dokovanje pa se izbjegava rizik od oštećenja brodova i sve skupa olakšava poslove u brodogradilištu. Na području Europe takve sadržaje imaju škverovi u Ujedinjenom Kraljevstvu, Danskoj, Finskoj, Njemačkoj, Francuskoj, Italiji, Španjolskoj i Rumunjskoj.
Brodosplit planira izgradnju dva suha doka: jedan duljine 200, širine 45 i dubine osam metara pokraj već postojećeg navoza na ‘Malom mulu’ i drugi upola manjih dimenzija u zatvorenoj hali Brodogradilišta specijalnih objekata, piše tportal.
Dokovi su ukopani u more, a od vanjskog dijela su odvojeni posebnim neporopusnim vratima i morska voda se u njih postepeno propušta. Kada brod zapliva, ustave se otvaraju i on isplovljava.
Izradu idejne dokumentacije i provođenje istražnih radova je obavila riječka tvrtka Geotech, a sada slijedi izrada elaborata te traženje građevinske i lokacijske dozvole. U splitskom škveru početak gradnje još uvijek ne žele službeno najaviti jer kažu da ovisi o nekoliko faktora – nacionalnog plana ili strategije financiranja velike hrvatske brodogradnje, mogućnosti gradnje na pomorskom dobru i vlastitih kapaciteta i konkurentnosti, ali procjenjuju da bi sama gradnja trajala između dvije do tri godine.