The Heiresses: Nasljeđe elitističke ispraznosti i pritajene seksualne požude

Kad bi sad pred sebe stavili globus, zavrtjeli ga i žmirećki se u određenom trenutku prstom zaustavili na nekoj državi, siguran sam kako bi u istoj pronašli barem jedan recentni filmski biser. Takav je slučaj primjerice s egzotičnim Paragvajem, južnoameričkom zemljom koja je većini potpuna nepoznanica. No, poput svugdje prisutnog nogometa, Paragvaj je kroz proteklih nekoliko godina dokazao kako ima još štošta toga za pokazati.

Onog dana kad je Marcelo Martinessi sa svojim dugometražnim prvijencem ”The Heiresses” ( u originalu ”Las herederas”) dospio u službenu konkurenciju prestižnog Berlinalea, malo tko je očekivao (izuzev članova žirija, naravno) kako će se autor filma i njegova glavna glumica u konačnici vratiti doma s vrijednim nagradama. Ipak, prije negoli naglasim kvalitete i razloge tih i brojnih drugih priznanja, riječ-dvije o samoj radnji.

Chela (A. Brun) i Chiquita (M. Irun) su nasljednice nekoć imućnih paragvajskih obitelji koje već 30 godina žive zajedno. Kako niti jedna od njih u svojih 5 desetljeća (i više) življenja nije naučena na rad već samo trošenje nasljedstva, s vremenom su se našle u gadnoj financijskoj situaciji koja ih je prisilila na rasprodaju imovine. Da bi stvar bila još i gora, Chiquita treba ići u zatvor zbog novčane prevare koje nije bila niti svjesna. Chela je bez nje izgubljena i ne zna što činiti dalje. 

Igrom slučaja, jednog je dana starija susjeda zamoli da je odveze kod prijateljica na kartanje nakon čega joj uredno plati. Ispočetka Chela ne želi prihvatiti taj novac, no na kraju to učini nakon čega joj susjeda predloži da nju i njezine prijateljice po potrebi odvozi i dovozi na zajedničke kartaške partije. Chela osjeti zadovoljstvo, konačno je pronašla neku svrhu. Na jednoj takvoj partiji karata ona upozna djevojku Nagy (A. Ivanova) koja ju na prvi pogled očara svojom pojavom. Kod Chele se ubrzo pojave osjećaji koje nije očekivala…

Vjerujem kako manje-više svi poznajete barem jednu osobu kojoj su tata/mama imućni odvjetnici, političari, doktori i sl. koji za svojeg života nisu ni mrdnuli prstom dok im ‘srebrna žlica’ komforno viri iz dupeta. Mnogi su pomislili kako ta priča neće vječno trajati i kako će ‘zlatna slavina’ prestati curiti onog trena kad tata i mama odu na ‘vječna lovišta’. A što poslije? Odgovor na takvo pitanje krije Martinessiev film koji svoje bogate nasljednice, a uz to i lezbijke izvlači iz njihove komforne zone i baca u stvarni svijet. Skupocjene stvari koje su ih cijeli život okruživale iznenada postaju izuzetno bitne i teško razdvojive u trenutcima kad treba skupiti pokoju novčanicu za plaćanje režija i hrane. 

Dakako, taj segment ove priče i nije toliko značajan koliko onaj o emocionalnom sazrijevanju i oslobađanju nametnutih okova. Chela je s odlaskom svoje ljubavi u zatvor bila slomljena, neodlučna i ranjiva, no čim je izašla iz tog svojeg ‘zlatnog kaveza’ u pravi svijet, onaj isti od kojeg se davno izolirala, otkrila je sasvim novi život. Posao povremene vozačice (premda nema važeću vozačku dozvolu) joj je donio zadovoljstvo za kakvo nije znala godinama, a krv joj se uzburkala onog trena kad je ugledala Nagy, djevojku koja se ne libi pričati o svojoj burnoj prošlosti i seksualnoj slobodi. Po izlasku Chiquite iz zatvora, Chela više nije bila ona ista krhka i nesigurna osoba, stvari su se morale promijeniti.

Premda za sobom ima tek nekoliko kratkih filmova, Marcelo Martinessi je pokazao zavidno redateljsko i scenarističko umijeće s kojim nas s lakoćom uvlači u ovu sasvim posebnu i intimnu priču starijeg lezbijskog para, njihovog društvenog poniranja, a na kraju i samootkrivenja. Mnogo toga dakako leži i na plećima izvanredne glumačke ekipe koja je svojim upečatljivim izvedbama unatoč gotovo pa sastavljena od samih naturščika.

To se posebno odnosi na Anu Brun koja je za svoju izvanrednu interpretaciju među ostalim nagradama sasvim zasluženo okrunjena i onom za najbolju žensku ulogu na spomenutom ‘Berlinskom filmskom festivalu’. Nešto sporiji tijek radnje možda neće leći baš svakom gledatelju, no neće naškoditi ukoliko se malčice oboružate strpljenjem i pogledate ovaj vrlo dobri film koji nam još jednom dokazuje kako se u svakoj zemlji ma koliko god ona egzotična bila, kriju neka posebna bogatstva i neispričane priče.

OCJENA: 4/5


PODRŽITE NAS
Pratite nas na Facebooku!
DONACIJE

Ako želite podržati slobodno novinarstvo i Planet.hr možete donirati putem stranice za donaciju: Donacije