Iako iz Ryanaira tvrde da naplatu ručne prtljage uvode kako bi smanjili gužve pri ukrcaju i osigurali polaske na vrijeme, popularna niskobudžetna kompanija dodatnim naknadama ostvaruje gotovo trećinu svojih ukupnih prihoda
Regulator za zaštitu tržišnog natjecanja u Italiji otvorio je istragu nad irskom kompanijom Ryanair zbog recentne odluke o naplaćivanju ručne prtljage, javlja BBC.
Od 1. studenog, putnici koji žele ponijeti dva komada prtljage u sam zrakoplov morat će platiti 6 eura za tzv. prioritetno ukrcavanje. Svi ostali mogu ponijeti samo jednu malu torbu koja stane u prostor ispod sjedala, a za drugu torbu težine do 10 kila platit će naknadu od 8 eura.
Dosad su pravila bila nešto drugačija: putnici su mogli besplatno ponijeti dvije manje torbe, ali bi ona veća u tom slučaju bila spremana u prostor za prtljagu.
Talijanski regulator smatra da je ručna prtljaga ‘važan element prijevoza’ te da bi trebala biti uključena u cijenu putne karte. Nova pravila koja je najavio Ryanair mogla bi biti proglašena nepoštenom poslovnom praksom, s obzirom da utječu na konačnu cijenu putne karte pa onemogućavaju usporedbu s cijenama drugih avioprijevoznika.
U kolovozu su iz Ryanaira izjavili da nova praksa nije uvedena s ciljem veće zarade, već kako bi se osiguralo polijetanje na vrijeme te kako bi se smanjile gužve i kašnjenja pri ukrcaju.
Ipak, istraživanje koje je provela američka tvrtka IdeaWorks pokazalo je da je Ryanair u zadnjih 12 mjeseci zaradio 1,7 milijardi funti na naknadama za ručnu prtljagu i izbor određenog sjedala na letu. To znači da je Ryanair gotovo trećinu zarade ostvario putem tzv. dopunskog prihoda.